Poznaj 9 powodów DLACZEGO sieci aptek korzystają z aplikacji Pricely. Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych efektów i korzyści: operacyjnych oraz finansowych, z użycia aplikacji Pricely do zarządzania cenami i marżą w sieciach aptecznych w 2021:
Analityczne
- Segmentacja placówek i dopasowanie do lokalnego rynku z punktu widzenia zachowań pacjentów / kupujących pozwoliła uprościć zarządzanie cenami i wydajniej realizować proces wyznaczania cen optymalnych.
- Kategoryzacja asortymentu i wyznaczenie produktów opiniotwórczych, podniosły efektywność zarządzania i komunikowania wizerunku cenowego do pacjentów.
Handlowe
- Zarządzanie cenami około 10.000 SKU z kategorii generujących ponad 50% obrotu, otworzyło możliwość efektywnego zarządzania zmianami w niemal całym asortymencie jednocześnie.
- Wprowadzenie regularności i cykliczności zmian cen, zależnie od wrażliwości cenowej produktów i z dostosowaniem do specyfiki sieci aptecznej, zapewniło systematyczność rekomendacji w zarządzaniu całością asortymentu.
Wizerunkowe
- Wybór optymalnej strategii oraz pozycjonowanie sieci uwzględniające dane rynkowe PEX oraz IQVIA dla ponad 2.000 SKU, dało managerom skuteczne narzędzie do sterowania wizerunkiem cenowym sieci.
- Stworzenie spójnych powiązań między produktami o różnych pojemnościach ze względu na cenę, umożliwiło wykorzystanie potencjału logiki produktowej w skierowaniu uwagi pacjentów na produkty zapewniające wyższe marże.
Finansowe
- Wzrost masy marży o 6-9%
- Wzrost liczby paragonów 6-13%
- Wzrost sprzedaży brutto >14%
Chcesz dowiedzieć się jak to działa?
Zastanawiasz się jak wprowadzić nowoczesny sposób zarządzania cenami i marżą w oparciu o #BigData, z użyciem #MachineLearning i #Hyperautomation?
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania