Czym jest dźwignia pricingowa?
Często sieci handlowe przykładają dużą uwagę do zarządzania asortymentem oraz do negocjacji cen zakupu. W Pricely chcemy zwiększać świadomość osób odpowiedzialnych, jak wiele sieć może zyskać dzięki pricingowi, aby spojrzeli na zarządzanie ceną jako jeden z ważniejszych aspektów budowania i utrzymania rentowności firmy.
Jak działa dźwignia pricingowa?
Posłużmy się przykładam Managera sieci handlowej, który ma do wyboru:
- Zwiększenie o 10% wolumenów sprzedaży
- Obniżenie cen zakupu o 10%
- Podniesienie cen sprzedaży o 10%
Zakładając stabilność pozostałych innych czynników ekonomicznych i średnią marżowość produktów na poziomie ok 25% wybierając opcję 1 uzyska proporcjonalnie 10% wzrost masy marży. Negocjując obniżenie cen zakupu uzyska nawet 30% wzrost wartości marży. Natomiast w przypadku podniesienia cen sprzedaży otrzyma aż 40% dodatkowej masy marży.
Dlatego pricing jest nazywany DZWIGNIĄ ZYSKU.
