Co to jest logika powiązań produktowych?
W jaki sposób wpływa na automatyzację zarządzania tysiącami produktów w ofercie?
Jak wykorzystać logikę powiązań produktowych, aby skuteczniej realizować strategie handlowe np. budowania wartości koszyka, maksymalizacji wolumenu czy marży.
Przeliczniki cenowe na jednostkę miary
Od 2015 roku w handlu detalicznym, niezależnie od branży (FMCG, PHARMA, DIY) obowiązuje przepis nakładający obowiązek prezentowania ceny w przeliczeniu na jednostkę miary (litr, kilogram, sztukę, itp). Przez ostatnich kilka lat konsumenci nauczyli się korzystać z tych informacji i szczegółowo czytają fiszki cenowe. Obecnie, kiedy doświadczamy bolesnych skutków inflacji i spada siła nabywcza, przelicznik cenowy jest jednym z najsilniej działających na klienta parametrów. Szczególnie, gdy ma do wyboru kilka podobnych produktów na półce…
Automatyzacja zarządzania i spójność wizerunkowa
Działanie logiki produktowej oprogramowanej w aplikacji Pricely jest proste. Każda zmiana ceny sprzedaży produktu GŁÓWNEGO automatycznie pociąga za sobą zmianę w produkcie POWIĄZANYM. Dzięki regułom logiki produktowej Category Manager może skupić się na precyzyjniejszym zarządzaniu mniejszą liczbą produktów, aby osiągnąć zakładany cel. Zamiast pilnować pojedynczych cen skupia się na świadomym budowaniu spójności relacji cen na półce pomiędzy poszczególnymi produktami, brandami, segmentami cenowymi. Świadomie przekierowuje uwagę kupujących na towary, które chce wypromować, które przynoszą sieci większą marżę, budują koszyk, zwiększają obrót.
Wielokrotne powiązania w obrębie kategorii
Jeśli zastosujemy wielokrotne powiązania, możemy od jednego produktu głównego uzależnić ceny różnych gramatur/pojemności oraz różnych wariantów smakowych/kolorystycznych. Wielokrotne powiązania możemy zastosować również pomiędzy różnymi brandami lub produktami w obrębie jednej kategorii, aby „pilnowały” ustalonej relacji cen pomiędzy segmentami czy produktami. Tworzenie tych powiązań nie tylko uproszcza żmudną pracę Działu Handlowego, ale przede wszystkim kieruje uwagę klienta na produkt, na który chcemy mu sprzedać.
Marki własne
W przypadku sieci handlowych FMCG, PHARMA, DIY, które posiadają produkty marki własnej powiazanie ich logiką produktową jest jednym z najczęściej używanych algorytmów. Pomaga w utrzymaniu ustalonej relacji pomiędzy cenami produktu brandowego, a marką własną – zazwyczaj będącego jego odpowiednikiem, ale w atrakcyjniejszej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wyższej rentowności.
Efekty wdrożenia
CASE STUDY wykorzystania logiki powiązań produktowych w realizacji strategii budowania wartości koszyka i maksymalizacji wolumenu znajdziesz tu: CASE STUDY efekty wdrożenia Logiki Powiązań Produktowych