Przewiń do zawartości
Zadzwoń: (+48) 669 494 600
Napisz: biuro@pricely.pl
Pricely
Platforma do zarządzania cenami w sieciach handlowych
Pricely
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt
Bezpłatna konsultacja
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt

Jak działa LOGIKA POWIĄZAŃ PRODUKTOWYCH

PRICELY październik 14, 2022

Co to jest logika powiązań produktowych?

W jaki sposób wpływa na automatyzację zarządzania tysiącami produktów w ofercie?

Jak wykorzystać logikę powiązań produktowych, aby skuteczniej realizować strategie handlowe np. budowania wartości koszyka, maksymalizacji wolumenu czy marży.

 

Przeliczniki cenowe na jednostkę miary

Od 2015 roku w handlu detalicznym, niezależnie od branży (FMCG, PHARMA, DIY) obowiązuje przepis nakładający obowiązek prezentowania ceny w przeliczeniu na jednostkę miary (litr, kilogram, sztukę, itp). Przez ostatnich kilka lat konsumenci nauczyli się korzystać z tych informacji i szczegółowo czytają fiszki cenowe. Obecnie, kiedy doświadczamy bolesnych skutków inflacji i spada siła nabywcza, przelicznik cenowy jest jednym z najsilniej działających na klienta parametrów. Szczególnie, gdy ma do wyboru kilka podobnych produktów na półce…

 

Automatyzacja zarządzania i spójność wizerunkowa

Działanie logiki produktowej oprogramowanej w aplikacji Pricely jest proste. Każda zmiana ceny sprzedaży produktu GŁÓWNEGO automatycznie pociąga za sobą zmianę w produkcie POWIĄZANYM. Dzięki regułom logiki produktowej Category Manager może skupić się na precyzyjniejszym zarządzaniu mniejszą liczbą produktów, aby osiągnąć zakładany cel. Zamiast pilnować pojedynczych cen skupia się na świadomym budowaniu spójności relacji cen na półce pomiędzy poszczególnymi produktami, brandami, segmentami cenowymi. Świadomie przekierowuje uwagę kupujących na towary, które chce wypromować, które przynoszą sieci większą marżę, budują koszyk, zwiększają obrót.

 

Wielokrotne powiązania w obrębie kategorii

Jeśli zastosujemy wielokrotne powiązania, możemy od jednego produktu głównego uzależnić ceny różnych gramatur/pojemności oraz różnych wariantów smakowych/kolorystycznych. Wielokrotne powiązania możemy zastosować również pomiędzy różnymi brandami lub produktami w obrębie jednej kategorii, aby „pilnowały” ustalonej relacji cen pomiędzy segmentami czy produktami. Tworzenie tych powiązań nie tylko uproszcza żmudną pracę Działu Handlowego, ale przede wszystkim kieruje uwagę klienta na produkt, na który chcemy mu sprzedać.

 

Marki własne

W przypadku sieci handlowych FMCG, PHARMA, DIY, które posiadają produkty marki własnej powiazanie ich logiką produktową jest jednym z najczęściej używanych algorytmów. Pomaga w utrzymaniu ustalonej relacji pomiędzy cenami produktu brandowego, a marką własną – zazwyczaj będącego jego odpowiednikiem, ale w atrakcyjniejszej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wyższej rentowności.

 

Efekty wdrożenia

CASE STUDY wykorzystania logiki powiązań produktowych w realizacji strategii budowania wartości koszyka i maksymalizacji wolumenu znajdziesz tu: CASE STUDY efekty wdrożenia Logiki Powiązań Produktowych

Kategoria: Pricing14 października 2022
Tagi: AplikacjaLogika Powiązań ProduktowychPricingZarzadzanie Cenami

Powiązane wpisy

PRICELYmaj 23, 2022
Czym jest COMPETETIVE PRICING oraz jak POZYCJONOWANIE CENOWE wpływa na wyniki
PRICELYkwiecień 7, 2022
Dlaczego DYNAMICZNY PRICING jest bardziej zyskowny i jakie czynniki decydują o dopasowaniu cen?

Kategorie wpisów

  • Aktualności
  • Aplikacja
  • Media o nas
  • Pricing

Najnowsze wpisy

  • Puls Biznesu: „Pricely ma patent na ciężkie czasy”
    przez PRICELY
    4 stycznia 2023
  • INTEGRACJA systemów IT – pierwszy krok do dynamicznego pricingu
    przez PRICELY
    7 grudnia 2022

Popularne tagi

Aplikacja bigdata Big Data Dane Digitalizacja hyperautomation Machine Learning manager Pricing Zarzadzanie Cenami

Logotyp Pricely

Pricely Sp. z o.o.
ul. Tomasza Zana 11A, 20-601 Lublin

NIP: 7393889421
KRS: 0000640138

Biuro w Warszawie
Budynek Park Avenue, 5 piętro
ul. Wspólna 70, 00-687 Warszawa

Szybki kontakt
e-mail: biuro@pricely.pl

Na skróty

  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Pracuj z nami
  • Polityka prywatności
  • Artykuły
  • Projekt z UE

Więcej Pricely

Linkedin-in

Zapisz się na nasz newsletter by otrzymywać informacje porady, wskazówki i nowości Pricely

© 2022 Pricely.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.