Poznaj dwie najczęściej stosowane STRATEGIE PRICINGOWE w branżach retail FMCG, PHARMA, DIY oraz efekty zastosowania aplikacji Pricely w praktyce. Dowiedz się jak skutecznie łączyć wiedzę i algorytmy w handlu detalicznym. Dlaczego nie ma jednej recepty na sukces i co sprawdza się w niepewnych czasach inflacji i recesji.
Prezentujemy Case Study wybranych klientów Pricely, którzy zastosowali w praktyce zautomatyzowane zarządzanie cenami i marżą w swoich sieciach handlowych.
PRZYKŁAD 1: Strategia POZYCJONOWANIA CENOWEGO vs konkurent i WZROSTU WOLUMENU sprzedaży
- Sukcesywna i zauważalna przez klientów poprawa pozycjonowania indeksu cenowego vs konkurent ⇩ 7pp dla kilkuset TOP SKU
- zapewniła wzrost wolumenu sprzedaży o ⇧ 17% oraz obrotu ⇧ 12%
- na przestrzeni pełnych 7 miesięcy od wdrożenia aplikacji Pricely i stosowania rekomendacji cen detalicznych w placówkach w całej Polsce
PRZYKŁAD 2: Strategia BUDOWANIA MASY MARŻY przy ZACHOWANIU WOLUMENU SPRZEDAŻY
- Redefiniowanie polityki cenowo – marżowej oraz poziomu pozycjonowania vs konkurent na produktach opiniotwórczych oraz na pozostałym asortymencie
- zapewniło wyhamowanie spadków, a następnie wzrost masy marży ⇧ 12%
- przy jednoczesnym zachowaniu wolumenu obrotowego +/- 3%
- na przestrzeni pełnych 8 miesięcy od wykorzystania aplikacji Pricely i zastosowania pierwszych rekomendacji cen detalicznych, a następnie wdrożenia cen w placówkach w całej Polsce
Wybierz strategię i wypróbuj optymalizację pricingową w swojej sieci handlowej.
1️⃣ WPROWADŹ małą zmianę na jednej lub dwóch kategoriach
2️⃣ OPTYMALIZUJ systematycznie parametry
3️⃣ MIERZ EFEKTY i obserwuj rynek w jakim kierunku idziesz
4️⃣ ZWIĘKSZAJ zakres o kolejne kategorie i stosuj na wszystkich placówkach