Przewiń do zawartości
Zadzwoń: (+48) 669 494 600
Napisz: biuro@pricely.pl
Pricely
Platforma do zarządzania cenami w sieciach handlowych
Pricely
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt
Bezpłatna konsultacja
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt

CASE STUDY: Najczęściej stosowane strategie cenowe i efekty

PRICELY sierpień 10, 2022

Poznaj dwie najczęściej stosowane STRATEGIE PRICINGOWE w branżach retail FMCG, PHARMA, DIY oraz efekty zastosowania aplikacji Pricely w praktyce. Dowiedz się jak skutecznie łączyć wiedzę i algorytmy w handlu detalicznym. Dlaczego nie ma jednej recepty na sukces i co sprawdza się w niepewnych czasach inflacji i recesji.

Prezentujemy Case Study wybranych klientów Pricely, którzy zastosowali w praktyce zautomatyzowane zarządzanie cenami i marżą w swoich sieciach handlowych.

 

PRZYKŁAD 1: Strategia POZYCJONOWANIA CENOWEGO vs konkurent i WZROSTU WOLUMENU sprzedaży

  • Sukcesywna i zauważalna przez klientów poprawa pozycjonowania indeksu cenowego vs konkurent ⇩ 7pp dla kilkuset TOP SKU
  • zapewniła wzrost wolumenu sprzedaży o ⇧ 17% oraz obrotu ⇧ 12%
  • na przestrzeni pełnych 7 miesięcy od wdrożenia aplikacji Pricely i stosowania rekomendacji cen detalicznych w placówkach w całej Polsce

 

PRZYKŁAD 2: Strategia BUDOWANIA MASY MARŻY przy ZACHOWANIU WOLUMENU SPRZEDAŻY

  • Redefiniowanie polityki cenowo – marżowej oraz poziomu pozycjonowania vs konkurent na produktach opiniotwórczych oraz na pozostałym asortymencie
  • zapewniło wyhamowanie spadków, a następnie wzrost masy marży ⇧ 12%
  • przy jednoczesnym zachowaniu wolumenu obrotowego +/- 3%
  • na przestrzeni pełnych 8 miesięcy od wykorzystania aplikacji Pricely i zastosowania pierwszych rekomendacji cen detalicznych, a następnie wdrożenia cen w placówkach w całej Polsce

 

 

Wybierz strategię i wypróbuj optymalizację pricingową w swojej sieci handlowej.

1️⃣ WPROWADŹ małą zmianę na jednej lub dwóch kategoriach
2️⃣ OPTYMALIZUJ systematycznie parametry
3️⃣ MIERZ EFEKTY i obserwuj rynek w jakim kierunku idziesz
4️⃣ ZWIĘKSZAJ zakres o kolejne kategorie i stosuj na wszystkich placówkach

Jeśli potrzebujesz skonsultować jaką strategię wybrać i jak ją wdrożyć w praktyce?

Zapytaj ekspertów Pricely.

Kategoria: Aplikacja10 sierpnia 2022
Tagi: AplikacjaCASE STUDYPricingZarzadzanie Cenami

Powiązane wpisy

PRICELYgrudzień 7, 2022
INTEGRACJA systemów IT – pierwszy krok do dynamicznego pricingu
PRICELYpaździernik 24, 2022
Złota Perła Rynku FMCG 2022 dla Pricely

Kategorie wpisów

  • Aktualności
  • Aplikacja
  • Media o nas
  • Pricing

Najnowsze wpisy

  • Puls Biznesu: „Pricely ma patent na ciężkie czasy”
    przez PRICELY
    4 stycznia 2023
  • INTEGRACJA systemów IT – pierwszy krok do dynamicznego pricingu
    przez PRICELY
    7 grudnia 2022

Popularne tagi

Aplikacja bigdata Big Data Dane Digitalizacja hyperautomation Machine Learning manager Pricing Zarzadzanie Cenami

Logotyp Pricely

Pricely Sp. z o.o.
ul. Tomasza Zana 11A, 20-601 Lublin

NIP: 7393889421
KRS: 0000640138

Biuro w Warszawie
Budynek Park Avenue, 5 piętro
ul. Wspólna 70, 00-687 Warszawa

Szybki kontakt
e-mail: biuro@pricely.pl

Na skróty

  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Pracuj z nami
  • Polityka prywatności
  • Artykuły
  • Projekt z UE

Więcej Pricely

Linkedin-in

Zapisz się na nasz newsletter by otrzymywać informacje porady, wskazówki i nowości Pricely

© 2022 Pricely.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.