Przykład zastosowania logiki powiązań produktowych oraz automatyzacji w zarządzaniu tysiącami produktów w ofercie, aby realizować strategię budowania wartości koszyka i maksymalizacji wolumenu.
CASE z branży FMCG, jednej z sieci sklepów spożywczych. Do analizy danych z wybrano rozpoznawalny i popularny produkt Winiary Majonez Dekoracyjny 300ml oraz 700ml. Analizowany okres obejmuje sprzedaż regularną poza pikami sprzedażowymi w trakcie 2 miesięcy przed i 2 miesięcy po zastosowaniu reguł logiki powiązań produktowych.
- W okresie maj-czerwiec większe opakowanie 700ml było droższe od opakowania 300ml w przeliczeniu na jednostkę o średnio 11%.
- Po zastosowaniu wycen wynikających z reguł logiki powiązań produktowych zawartych w aplikacji Pricely, różnica w cenie za mililitr została ustalona na 7% na korzyść dużego opakowania.
- Zmiana została szybko dostrzeżona przez klientów. Skutkiem czego nastąpił znaczący wzrost sprzedaży większego opakowania i zmiana proporcji sprzedaży mniejszego opakowania w stosunku do większego z 68%/32% do 57%/43%.
- W związku z zauważalną zmianą w wycenie majonezów wartość „koszyka majonezowego” wzrosła aż o 20% (średnio o tyle więcej wydał klient na ten majonez podczas zakupów), a wolumen sprzedaży wyrażany łącznej pojemności obydwu gramatur wzrósł aż o 104%.
Jeśli interesuje Cię jak wdrożyć podobne reguły wycen w Twojej sieci handlowej zapraszamy do kontaktu.
Dowiedz się więcej jak działa Logika Powiązań Produktowych na Akademii Pricingu