Przewiń do zawartości
Zadzwoń: (+48) 669 494 600
Napisz: biuro@pricely.pl
Pricely
Platforma do zarządzania cenami w sieciach handlowych
Pricely
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt
Bezpłatna konsultacja
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt

Akademia Pricingu #2 – Jak w okresie dynamicznego wzrostu cen zakupu zarządzać cenami sprzedaży produktów o wysokich i niskich rotacjach?

PRICELY marzec 16, 2022

Podobno pewne są tylko śmierć i podatki. Jednak w czasach inflacji możemy być pewni jeszcze jednej rzeczy: ceny zakupu będą rosły.

 

W obecnej sytuacji wiele sieci handlowych weryfikuje na ile jest konieczne czasowe zwiększenie częstotliwości przeliczeń cen sprzedaży oraz na które produkty, a także o ile zwiększyć liczbę zmian cen i etykiet na półce. Niektórzy zastanawiają się czy na produkty wolno rotujące też aktualizować ceny?

Spotykamy się z różnym podejściem do wyliczenia cen sprzedaży, ale wciąż najbardziej popularnym sposobem jest marżownik. Stąd też kluczowe jest właściwe wyznaczenie ceny zakupu jako punktu wyjścia. A to jak się okazuje wcale nie jest takie proste.

 

Jakie źródła i czynniki możemy wykorzystać do wyliczeniu ceny zakupu:

  • Źródło ceny zakupu – dokumenty dostawy / dokument zakupu / aktualny cennik dostawcy lub dystrybutora
  • Miejsce dostawy – niektóre ceny mogą się różnić zależnie od miejsca i wielkości dostawy np. Magazyn Centralny / sklep
  • Stan magazynowy i historia dostaw – wielkość zapasu może się składać z różnych partii dostarczanych po różnych cenach: ostatnia / uśredniona / ważona cena zakupu / nie starsza niż…
  • Rabaty i retra – czy bierzemy cenę zakupu przed / po uwzględnieniu rabatów oraz retra

 

Sposób liczenia ceny zakupu, też możemy dobrać adekwatnie do potrzeb:

  • Uśrednianie cen zakupu – gdy jedna strategia cenowa dotyczy klastra (segmentu) placówek
  • Wykorzystanie wag – stosuje się dla stanów magazynowych i historii dostaw.

 

Wskazówki jak usprawnić zarządzanie cenami:

  1. Analizujemy średnie wzrosty cen zakupu i wybieramy te o najwyższych wzrostach w pierwszej kolejności
  2. Zwiększamy częstotliwość przeliczania cen sprzedaży na tych produktach, które mają najwyższe średnie wzrosty
  3. Zmieniamy harmonogram aktualizacji cen – zamiast jak dotychczas opartego o kategorie lub producentów, uwzględniamy podejście w zależności od ruchów cen zakupu, tak żeby wprowadzenie nowej ceny zakupu było skorelowane z harmonogramem zmiany cen sprzedaży.

 

A co z produktami wolnorotującymi, które rzadko się sprzedają i dawno nie były zamawiane?

 

W dobie inflacji, aktualizacja ceny sprzedaży tych produktów może być trudna, dlatego proponujemy następujące rozwiązanie:

  1. Wiążemy je logiką produktową z produktami o wyższej rotacji (np. liderami kategorii lub marką własną) i dzięki temu regularnie podnosimy ceny sprzedaży tych produktów.

 

Kategoria: Pricing16 marca 2022
Tagi: AplikacjamanagerPricingZarzadzanie Cenami

Powiązane wpisy

PRICELYpaździernik 14, 2022
Jak działa LOGIKA POWIĄZAŃ PRODUKTOWYCH
PRICELYmaj 23, 2022
Czym jest COMPETETIVE PRICING oraz jak POZYCJONOWANIE CENOWE wpływa na wyniki

Kategorie wpisów

  • Aktualności
  • Aplikacja
  • Media o nas
  • Pricing

Najnowsze wpisy

  • Puls Biznesu: „Pricely ma patent na ciężkie czasy”
    przez PRICELY
    4 stycznia 2023
  • INTEGRACJA systemów IT – pierwszy krok do dynamicznego pricingu
    przez PRICELY
    7 grudnia 2022

Popularne tagi

Aplikacja bigdata Big Data Dane Digitalizacja hyperautomation Machine Learning manager Pricing Zarzadzanie Cenami

Logotyp Pricely

Pricely Sp. z o.o.
ul. Tomasza Zana 11A, 20-601 Lublin

NIP: 7393889421
KRS: 0000640138

Biuro w Warszawie
Budynek Park Avenue, 5 piętro
ul. Wspólna 70, 00-687 Warszawa

Szybki kontakt
e-mail: biuro@pricely.pl

Na skróty

  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Pracuj z nami
  • Polityka prywatności
  • Artykuły
  • Projekt z UE

Więcej Pricely

Linkedin-in

Zapisz się na nasz newsletter by otrzymywać informacje porady, wskazówki i nowości Pricely

© 2022 Pricely.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.