Przewiń do zawartości
Zadzwoń: (+48) 663 774 099
Napisz: biuro@pricely.pl
Pricely
Nowoczesna aplikacja dla sieci detalicznych
Pricely
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt
Bezpłatna konsultacja
  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Praca
  • Kontakt

Akademia Pricingu – część 1

Pricely luty 18, 2022

Wyobraź sobie, że jesteś Managerem w sieci handlowej i spotykasz złotą rybkę , która ma moc spełnić jedno z Twoich trzech biznesowych życzeń:

  • Zwiększenie o 10% wolumenów sprzedaży
  • Obniżenie cen zakupu o 10%
  • Podniesienie cen sprzedaży o 10%

Które życzenie chciał(a) byś spełnić?

Zakładając stabilność pozostałych innych czynników ekonomicznych i średnią marżowość produktów na poziomie ok 25% wybierając odpowiedź 1 uzyskasz proporcjonalnie 10% wzrost masy marży. Negocjując obniżenie cen zakupu uzyskasz nawet 30% wzrost wartości marży. Natomiast w przypadku podniesienia cen sprzedaży otrzymamy aż 40% dodatkowej masy marży. Pricing jest więc największą DŹWIGNIĄ ZYSKU

Rzeczywistość sieci handlowej, która zarządza kilkunastoma tysiącami produktów i operuje w zmieniającym się otoczeniu, jest oczywiście dużo bardziej złożona:

  • reakcja klientów na zmiany cen może zależeć od lokalizacji placówki i otoczenia konkurencyjnego
  •  nie wszystkie produkty reagują w jednakowy sposób na ruchy cenowe (mają różną wrażliwość cenową)
  •  …co oznacza, że nie każda podwyżka cen obniża sprzedaż
  •  są rożne grupy konsumentów o różnych preferencjach i misjach zakupowych

Jaka jest w tym wszystkim rola pricingu? Co faktycznie daje i czemu służy?

Najczęściej wspominaną rolą pricingu jest budowanie masy marży. Jednak jest to pewne uproszczenie. W Pricely uważamy, że skuteczne zarządzanie cenami wspiera budowanie u konsumenta takiej świadomości ceny, która zachęca do zakupu określonych produktów, a z perspektywy sklepu/sieci pozwala realizować taką strategię pricingową, która generuje przewidywalną masę marży.

Jeśli wiemy jaką rolę w danej sieci ma spełnić pricing, to możemy zbudować skuteczne i proste do wdrożenia strategie cenowe. Stosując odpowiednie reguły pricingowe możliwe jest takie zarządzenie cenami, aby uzyskać:

  • większe marże
  • wzrost wolumenu sprzedaży
  • większą częstotliwość wizyt klientów
  • większą liczbę klientów
  • większą wartość koszyka
  • korzystniejszy wizerunek cenowy

Często sieci handlowe przykładają dużą uwagę do zarządzania asortymentem oraz do negocjacji cen zakupu. W Pricely chcemy zwiększać świadomość osób odpowiedzialnych, jak wiele sieć może zyskać dzięki pricingowi, aby spojrzeli na zarządzanie ceną jako jeden z ważniejszych aspektów budowania i utrzymania rentowności firmy.

Tekst przygotowali eksperci Pricely:
Magdalena Wilczyńska oraz Marcin Dobek

Kategoria: Pricing18 lutego 2022
Tagi: managerPricing

Powiązane wpisy

PRICELYpaździernik 14, 2022
Jak działa LOGIKA POWIĄZAŃ PRODUKTOWYCH
PRICELYmaj 23, 2022
Czym jest COMPETETIVE PRICING oraz jak POZYCJONOWANIE CENOWE wpływa na wyniki

Kategorie wpisów

  • Aktualności
  • Aplikacja
  • Media o nas
  • Pricing

Najnowsze wpisy

  • Puls Biznesu: „Pricely ma patent na ciężkie czasy”
    przez PRICELY
    4 stycznia 2023
  • INTEGRACJA systemów IT – pierwszy krok do dynamicznego pricingu
    przez PRICELY
    7 grudnia 2022

Popularne tagi

Aplikacja bigdata Big Data Dane Digitalizacja hyperautomation Logika Powiązań Produktowych Machine Learning Pricing Zarzadzanie Cenami

Logotyp Pricely

Pricely Sp. z o.o.
ul. Tomasza Zana 11A, 20-601 Lublin

NIP: 7393889421
KRS: 0000640138

Biuro w Warszawie
Budynek Park Avenue, 5 piętro
ul. Wspólna 70, 00-687 Warszawa

Szybki kontakt
e-mail: biuro@pricely.pl
tel: +48 663 774 099

Na skróty

  • Strona główna
  • O nas
  • O Pricingu
  • O aplikacji
  • Pracuj z nami
  • Polityka prywatności
  • Artykuły
  • Projekt z UE

Więcej Pricely

Linkedin-in

Zapisz się na nasz newsletter by otrzymywać informacje porady, wskazówki i nowości Pricely

© 2022 Pricely.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Projekt „PricingTags – system do optymalizacji i dynamicznego zarządzania cenami w małych i średnich sieciach handlowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.